Πέμπτη 7 Σεπτεμβρίου 2017

5. Η διάκριση Θείων και Θεοπνεύστων βιβλίων τής Αγίας Γραφής


Αναφερόμενος στα άρθρα μας για τη διάκριση μεταξύ Θεοπνεύστων και Θείων βιβλίων, ο εν λόγω θεολόγος ισχυρίζεται επίσης τα εξής:
Αναφερόμενος ο Παύλος στην Παλαιά Διαθήκη, όταν λέει: "πάσα γραφή θεόπνευστος", συμπεριλαμβάνει μέσα σε αυτή και τα βιβλία εκείνα που στην ΟΟΔΕ έχετε γράψει ότι δεν είναι Θεόπνευστα. Δηλαδή όλα τα βιβλία τής Αγίας Γραφής είναι Θεόπνευστα και δεν υπάρχουν κατηγορίες βιβλίων, όπως τα 10 (λεγόμενα από κάποιους δευτεροκανονικά), και "αυτό τεκμαίρεται από όλη την Κ.Δ. λόγω των παραπομπών που υπάρχουν" σε αυτά τα 10 βιβλία. "Για τα 10 αυτά και για άλλα επίσης τα κείμενα της ΟΟΔΕ είναι επιεικώς απαράδεκτα, όταν κάνουν διακρίσεις σε θεία και θεόπνευστα" βιβλία.
Ήδη δείξαμε πιο πάνω, αυτό που φαίνεται και στις παραθέσεις που υπάρχουν στο σχετικό άρθρο μας, ότι η διάκριση τής Αγίας Γραφής μεταξύ Θεοπνεύστων και Θείων (αλλά και άλλου τύπου) βιβλίων, δεν είναι δική μας ιδέα στην ΟΟΔΕ, αλλά είναι κοινός τόπος πλήθους Ορθοδόξων Θεολόγων και αγίων ακόμα! Προφανώς όμως ο άνθρωπος αυτός καταδικάζει κάτι που δεν έχει μελετήσει και αγνοεί.
Κατ' αρχήν, το ότι μιλάει ειδικά για τα 10 θεωρούμενα ως "δευτεροκανονικά" βιβλία, δείχνει ότι δεν έχει μελετήσει καν τα άρθρα μας. Γιατί όπως μπορείτε να δείτε στον παρόντα δεσμό, η διάκριση δεν έχει να κάνει, μόνο με τα 10 εκείνα βιβλία, αλλά και με τα υπόλοιπα! Μάλιστα δεν εξαιρούνται όλα εκείνα τα 10 βιβλία από τη Θεοπνευστία, όπως και αντιθέτως.
Στην πραγματικότητα, όπως έχουμε πει, κάποια από τα 76 βιβλία τής Αγίας Γραφής δεν είναι Θεόπνευστα, αλλά Θεία, που σημαίνει την (με αρνητικό τρόπο) επιστασία τού Αγίου Πνεύματος, και όχι την (με θετικό τρόπο) θεία αποκάλυψη, που είναι η έννοια τής Θεοπνευστίας. Άλλο δηλαδή να περιέχει ένα σύγγραμμα Θεία αποκάλυψη από το Άγιο Πνεύμα, και άλλο απλώς να έχει προστατευθεί ο συγγραφέας του από την πλάνη, Χάριτι Αγίου Πνεύματος.

Το ζήτημα όμως είναι πολύ σοβαρότερο από όσο προφανώς αντιλαμβάνεται ο εν λόγω θεολόγος. Γιατί αν είναι λάθος η διάκριση μεταξύ Θείων και Θεοπνεύστων βιβλίων τής Αγίας Γραφής, αν δεν υπάρχουν διακρίσεις μεταξύ τών βιβλίων τής Αγίας Γραφής, τότε η Πενθέκτη Οικουμενική Σύνοδος, επικύρωσε 6 ΑΝΤΙΦΑΤΙΚΟΥΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ, και οι άγιοι πατέρες δεν ήξεραν τι έγραφαν!
Τους 6 αυτούς διαφορετικούς μεταξύ τους, (και ΟΧΙ αντιφατικούς στην πραγματικότητα) κανόνες, μπορεί ο αναγνώστης να τους δει πλάι - πλάι, συγκριτικά ΕΔΩ.
Αν δεν υπάρχει διάκριση μεταξύ τών βιβλίων τής Αγίας Γραφής, τότε ούτε σαφής κανόνας υπάρχει για εμάς τους Ορθοδόξους, ούτε έγκυρη Οικουμενική Σύνοδος, γιατί αποδεικνύεται εκ τών πραγμάτων, ότι στις Συνόδους δογμάτιζαν τόσο άσχετοι άνθρωποι, που επικύρωσαν 6 αντιφατικούς μεταξύ τους κανόνες, που ο καθένας περιέχει άλλο κατάλογο βιβλίων! Μάλιστα ο Άγιος Αθανάσιος έδωσε από μόνος του... δύο καταλόγους!
Αν όμως δεχθούμε τη σαφέστατη Ορθόδοξη διάκριση τών βιβλίων τής Αγίας Γραφής σε διάφορα είδη, όπως μας παραδίδουν μεγάλοι θεολόγοι και άγιοι τής Εκκλησίας μας, τότε δεν έχουμε καμία αντίφαση, αλλά αντιθέτως, έχουμε έναν ΑΚΡΙΒΕΣΤΑΤΟ διαχωρισμό τών βιβλίων, που λύνουν κάθε πρόβλημα και απορία για την Αγία Γραφή, και κατά συνέπεια, έχουμε και μία ΣΟΦΟΤΑΤΗ Οικουμενική Σύνοδο που ήξερε πολύ καλά τι έγραφε εν Πνεύματι Αγίω.
Αν δεν υπάρχει διάκριση μεταξύ τών βιβλίων τής Αγίας Γραφής, που τη διδάσκουν οι Ορθόδοξοι θεολόγοι και ο άγιος Νικόδημος, και όχι μόνο η ΟΟΔΕ, τότε καταρρίπτεται η αξιοπιστία τών Οικουμενικών Συνόδων τής Ορθόδοξης Εκκλησίας και η αξιοπιστία τού Ορθόδοξου κανόνα τής Αγίας Γραφής.
Ο θεολόγος αυτός, προφανώς έχει πολύ συγκεχυμένη άποψη για την έννοια τής Θεοπνευστίας, μη δεχόμενος τη διάκριση Θείων και Θεοπνεύστων συγγραμμάτων.
Όπως έχουμε δείξει στο σχετικό μας άρθρο, το ποια βιβλία είναι Θεόπνευστα και ποια όχι, δεν θα μας το πει κανένας μεμονωμένος θεολόγος, έστω και αν είναι Ορθόδοξος. Θα μας το πει η Πενθέκτη Οικουμενική Σύνοδος, η οποία είναι αυτή που καθόρισε την ποιότητα τών βιβλίων τής Αγίας Γραφής, όπως φανερώνεται από τους 6 εγκεκριμένους από αυτήν Κανόνες βιβλίων τής Αγίας Γραφής. Αν έχει διαφορετική άποψη, ας μας δείξει κάποια απόφαση Οικουμενικής Συνόδου, που να κατονομάζει ως Θεόπνευστα και τα βιβλία εκείνα που η Πενθέκτη Οικουμενική Σύνοδος δεν κατονόμασε ως τέτοια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου